Εγκληματολογία και τέχνη

Η εγκληματολογία μέσα από τον Ελληνικό κινηματογράφο και την Ελληνική τηλεόραση.
Είναι εφικτη μια άρτια σύνδεση έγκληματολογιας και τέχνης ; Και βέβαια!
Ας δούμε μερικές από αυτές τις περιπτώσεις:
        1) Έτερος εγώ
Η κινηματογραφική ταινία και η τηλεοπτική σειρά «Έτερος εγώ» είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα της «συνάντησης» εγκληματολογίας και τέχνης.
Το έτερος εγώ, η κινηματογραφική ταινία του 2017, «μας μιλάει» για τη δράση ενός κατά συρροή δολοφόνου και τη σύνδεση του με τους φίλιους αριθμούς του Πυθαγόρα(220- 284)
Στο πρωταγωνιστικό ρόλου ο κ. Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, ως Δημήτρης Λαΐνης -στον καλύτερο ίσως ρόλο της καριέρας του-, ο κ. Μάνος Βακούσης στο ρόλο του Απόστολου Μπαρασόπουλου, η κ. Ιωάννα Κολλιοπούλου ως Σοφία κ.α.
Στο σενάριο και στη σκηνοθεσία ο κ. Σωτήρης Τσαφούλιας.
Η σειρά ακολούθησε τρία χρόνια αργότερα.
Στο  πρώτο όπως και το δεύτερο κύκλο ο  καθηγητής εγκληματολογίας Δημήτρης Λαΐνης συνεργάζεται με την αστυνομία, αρχικά στο κυνηγητό για τη σύλληψη ενός τρομερού κατά συρροή δολοφόνου, ο οποίος έχει εμμονή με τους άθλους του Θησέα.
Έπειτα, ο Απόστολος Μπαρασόπουλος, ο Δημήτρης Λαΐνης και η ομάδα τους συνεργάζονται ξανά στην υπόθεση των φρικιαστικών δολοφονιών δύο νεαρών φοιτητριών αλλά και την διαλεύκανση της υπόθεσης μιας εγκληματικής οργάνωσης που δρα μέσα στο πανεπιστήμιο.
Στις λεπτομέρειες του Έτερος εγώ:
1) Λέγεται ό,τι το Έτερος εγώ έφτασε πολύ κοντά στο να προβληθεί από το Netflix.
2)  Όπως και στους άθλους της Θησέα υπάρχει και αναφορά στο μύθο της Μέδουσας, η οποία βιάστηκε από τον Θεό Ποσειδώνα και  στιγματίστηκε εκείνη αντί για τον βιαστή της.
Η ΚΡΙΤΙΚΉ ΜΟΥ
Η ταινία όπως και το σίριαλ «Έτερος» εγώ με κέρδισαν αμέσως.
Πρωτότυπο σενάριο, άψογες ερμηνείες από όλους, ξεχώρισα τον κ. Δαδακαρίδη και τον κ. Βακούση.
Μια υπέροχη ταινία και μια αριστουργηματική σειρά που κερδίζει το θεατή από το πρώτο δευτερόλεπτο
Κλείνοντας δεν θα ήθελα να παραλείψω την υπεροχή μουσική, τόσο στην ταινία όσο και στη σειρά, πιο συγκεκριμένα , στο σίριαλ, τα κομμάτια «Mother» και «Lost my soul» του κ.George Guady που ντύνουν μουσικά τα επεισόδια έγιναν δύο από τα πιο αγαπημένα μου κομμάτια, τα οποία συνεχίζω να ακούω όταν θέλω να γράψω ένα άρθρο ή κάποιο διήγημα ή βιβλίο μυστηρίου.
4) Ίχνη
Όπως το «Έτερος εγώ», έτσι και τα ίχνη αποτελούν ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα του «ταιριάσματος» εγκληματολογίας και τέχνης.
Στη σειρά πρωταγωνιστούν ο κ. Γιάννης Νταλιάνης στο ρόλο του Μάρκου, η κ. Μαριλίτα Λαμπροπούλου ως Δάφνη,  η κ. Γωγώ Μπρέμπου στο ρόλο της Άννας, ο κ. Νίκος Κουρής  ως Χάρης, ο κ. Δημήτρης Αλεξανδρής ως Δημήτρης, κ. Ηρώ Λούπη ως Λένια κ.α
Η υπόθεση της σειράς μας οδηγεί στα γραφεία της Δ.Ε.Ε( διεύθυνση εγκληματικών ερευνών).
Τέλος, κάποιες ακόμη λεπτομέρειες για τη σειρά:
1) Τα Ίχνη ολοκληρώθηκαν σε 25 επεισόδια, το πρώτο επεισόδιο προβλήθηκε με τίτλο «Δικαστές» και ο τελευταίο «Πέμπτη εντολή ».
2) Οπως στο Έτερος εγώ- χαμένες ψυχές και τον δολοφόνο- Θησέα που στόχευε στην θέωση, έτσι και στα Ίχνη, που υπάρχει ομότιτλο επεισόδιο με αναφορά στο «σύνδρομο του Ηρόστρατου», ο οποίος υπήρξε «δοξομανής» και πυρπόλησε το ναό της Αρτέμιδος στην Έφεσσο, ένα από τα επτά θαύματα του κόσμου, για να μείνει στην ιστορία.
Η ΚΡΙΤΙΚΉ ΜΟΥ
Τα Ίχνη είναι μια πολύ καλογραμμένη αστυνομική σειρά, και να προσθέσω ένα πολύ απαιτητικό εγχείρημα, καθώς προβλήθηκε σε μια εποχή που γυρίζονταν περισσότερο κωμικές σειρές, παρά αστυνομικές- μυστηρίου.
Και κατά κάποιον η σειρά Ίχνη « άνοιξε» το δρόμο για άλλες εξίσου πολύ καλές αστυνομικές σειρές όπως οι ιστορίες του αστυνόμου Μπέκα, η δέκατη εντολή, ο κόκκινος κύκλος, το ου φονεύσεις.
Η σειρά διαθέτει δυνατό σενάριο, πολύ καλές ερμηνείες από όλους τους ηθοποιούς, ακόμη και από τις γκεστ εμφανίσεις.
Οι ηθοποιοί που ενσάρκωσαν τα μέλη της ομάδας, έδωσαν όλοι τους ρεσιτάλ ερμηνείας σε κάθε επεισόδιο.
Ο ΕΦΙΆΛΤΗΣ
Ο εφιάλτης είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ του 1961, ένα κλασικό, Ελληνικό φιλμ νουάρ, με επιρροές από τις ταινίες του Άλφρεντ Χίτσκοκ, όπως το «Ψυχώ» και το «Ρεβέκκα» και τις θεωρίες του Σίγκμουντ Φρόυντ.
Η ταινία θεωρείται πρωτοποριακή για την εποχή της και από τις πιο σημαντικές Ελληνικές ταινίες τρόμου.
Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους βλέπουμε τους Μιχάλη Νικολινάκο, την Βούλα Χαριλάου, την Αθήνα Μιχαηλίδου, την κ. Ντεπη Μαρτίνη κ.α.
Στην σκηνοθεσία ο κ. Ερρίκος Ανδρέου, ενώ την ατμοσφαιρική μουσική της ταινίας έχει γράψει ο κ. Μίμης Πλέσσας.
Στην υπόθεση της ταινίας η νεαρή Άννα Μαργκο δέχεται τα  απειλητικά τηλεφωνήματα μιας τρομακτικής γυναικείας φωνής, η οποία υπογράφει τα τηλεφωνήματα της με το όνομα Εύη Λινάρδου. Και κάπου εκεί αρχίζει ο εφιάλτης…
Στις λεπτομέρειες της ταινίας:
2 Η ταινία «εφιάλτης» αποτελεί το ντεμπούτο του σκηνοθετικό ντεμπούτο του ταλαντούχου  κ. Ερρίκου Αντρέου.
2)Η όμορφη ηθοποιός κ.Ντεπη Μαρτίνη που ενσάρκωσε την μυστηριώδη Εύη Λινάρδου θύμιζε τις ξανθές, μυστηριώδεις ήρωες των ταινιών του Άλφρεντ Χίτσκοκ.
Η ΚΡΙΤΙΚΗ ΜΟΥ
Έχοντας λατρέψει τα ασπρόμαυρα, ψυχολογικά θρίλερ του Χίτσκοκ δε θα μπορούσα να μην λατρέψω και τον «Εφιάλτη.»
Ένα εντυπωσιακό, κλασικό  φιλμ νουάρ, που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από αντίστοιχες ταινίες του εξωτερικού.
Η μουσική είναι υπέροχη, επιβλητική και σχεδόν απόκοσμη, απόλυτα ταιριαστή με το θέμα της ταινίας.
Ο κάθε ηθοποιός έχει δώσει το εκατό της εκατό του ταλέντου του κάνοντας το ρόλο, ακόμη και το μικρότερο, να ξεχωρίσει.
Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, οι αείμνηστοι Βούλα Χαριλάου και ο Μιχάλης Νικολινάκος μας χαρίζουν τις πιο δυνατές ερμηνείες της καριέρας τους, ειδικά η Βούλα Χαριλάου, εκφραστική και  πολυτάλαντη στο ρόλο της Άννας Μαργκό.

 

Αρθρογράφος: Στέφη Καββαδα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll to top
Close
Browse Tags