Μυθολογία και έγκληματολογια. Part 2
Μυθολογία και έγκληματολογια. Part 2
Αποσυμβολισμός των άθλων του Θησέα
Οι άθλοι του Θησέα θεωρούνται “βήματα” προς του ήρωα προς τη θέωση, μέσα από “μυητικα στάδια.”
Οι άθλοι του Θησέα ήταν 9, ο αριθμός 9 συμβολίζει το κλείσιμο ενός κύκλου και την αρχή ενός άλλου.
Αναλυτικότερα:
1) Θησέας: Ο Θησέας συμβολίζει την αυτογνωσία και το πνευματικό «ταξιδι».
Το όνομα του ήρωα, “Θησέας” έχει να κάνει με το αρχαιοελληνικό ρήμα τίθημι που σημαίνει δίνω κάτι σε κάποιον, τοποθετώ, τοποθετούμε.
2) Στον πρώτο άθλο ο Θησέας κρατάει για τον εαυτό του το ρόπαλο του Περιφήτη.
Το ρόπαλο συμβολίζει την εξουσία, την δύναμη και την πνευματική αφύπνιση.
Ο μυθολογικός χαρακτήρας του Περιφήτη είναι συνώνυμο της έπαρσης.
Επίσης στη περίπτωση του Περιφήτη, όπως βλέπουμε συχνά τα τέρατα οι σκοτεινοί ήρωες κτλ, έχουν θεϊκή καταγωγή, αλλά κάποια στιγμή άλλαξαν “μονοπάτι.”
Στη περίπτωση του Περιφήτη η επιλογή του Ηφαιστου ως πατέρα του έχει ξεχωριστή σημασία.
Ο Ήφαιστος είναι ο θεός της φωτιάς και η σύνδεση του με τον ληστή Περιφήτη συμβολίζει τις καταστροφές συνέπειες όταν η φωτιά είναι ανεξέλεγκτη.
3) Στο δεύτερο άθλο η θανάτωση της αγριογούρουνας Φαια ( σκοτεινή)συμβολίζει την νίκη ενάντια στις υλικές εξαρτήσεις ενώ η Φαια είναι συμβολισμός της ακολασία.
4) Στο τρίτο άθλο τα δύο πεύκα που χρησιμοποιεί ο Σίνης τις αντίθετες, συγκρουόμενες δυνάμεις, Πχ το καλό και το κακο.
Ο Σίνης όπως και ο Περιφήτης θα μπορούσανε να χαρακτηριστουν και “πρωτόγονοι κατά συρροή δολοφόνοι“, που συνήθιζαν να σκοτώνουν τους διαβάτες με ιδιαίτερα σκληρό τρόπο. Ειδικά ο Σίνης ο οποίος σκότωνε τα θύματα του διαμελιζοντας τους χρησιμοποιώντας τα δύα πεύκα.
Ο διαμελισμός των μελών (όπως και ο ίδιος ο Σίνης) συμβολίζει το διχασμό της ψυχής.
5) Στο τέταρτο άθλο το μονοπάτι στο οποίο ο Σκίρωνας δολοφονεί τους περαστικούς συμβολίζει την αφύπνιση του νου και τις δύσκολιες που θα βρεθούν στο δρόμο οποίου θέλει «να το περπατήσει.»
Ο Σκίρωνας είναι ταυτόσημος με την ψυχική διαστρέβλωση.
6) Στο πέμπτο άθλο η νίκη απέναντι στον βάρβαρο Κερκύωνα συμβολίζει την πνευματική ανύψωση.
Από την άλλη, ο Κερκύωνας συμβολίζει την προσήλωση στην ύλη.
7) Στον έβδομο άθλο ο ταύρος που αιχμαλώτισε ο Θησέας θεωρείται ως συμβολισμός θεϊκου δώρου, που όμως, όπως και στη περίπτωση του Περιφήτη, πήρε “λάθος δρόμο.”
8) Στον όγδοο άθλο, ο λαβύρινθος της Κρήτης συμβολίζει το λαβύρινθο του εγκεφάλου και την πολυπλοκότητα της σκέψης.
ο Μίτος της Αριάδνης συμβολίζει το θεϊκό κομμάτι της ανθρώπινης ύπαρξης.
Ο Μινώταυρος τα ζωώδη ένστικτα και τα αρνητικά συναίσθημα, Πχ το μίσος.
Στον ένατο και τελευταίο άθλο ο Θησέας έχει κατέβει στον Άδη και βρίσκεται παγιδευμένος στην λήθη, συμβολίζοντας τον άνθρωπο που χάνει την ατομικότητα του.
Το όνομα του τρομερού φύλακα του Άδη, Κέρβερος σημαίνει σημαδεμένος και τα τρία κεφάλια συμβολιζουν το παρόν, γκ παρελθόν και το μέλλον. Ο αριθμός εννέα, όπως προαναφέρθηκε, συμβολίζει το κλείσιμο ενός κύκλου και την αρχή ενός νέου.
Συγγραφή: Στέφη Καββαδα